Posting/sr-el From Online Manual

< Posting
Revision as of 10:50, 21 July 2014 by FuzzyBot (talk | contribs) (Updating to match new version of source page)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search
Languages English  · Deutsch · Ελληνικά · español · français · Bahasa Indonesia · italiano · Nederlands · norsk · polski · português · русский · srpski (latinica) · svenska · Türkçe

Kada se korisnik registruje i prijavi na forum, verovatno žele da ostave neke poruke. Pisanje poruka je prilično laka procedura, i može zavisiti od dozvola koje član ima na forumu, broja poruka ili od članstva u korisničkim grupama.

Pokretanje nove teme

Potrebno je otvoriti rubriku u kojoj želite objaviti i kliknuti na dugme Nova tema (uobičajeno smeštenom na vrhu i dnu rubrike), koji vodi na ekran "pokretanje nove teme". Iako je predstavljeno više opcija, dve najvažnije su polje Naslov teme i glavno polje Poruka (neoznačeno, ali očigledno istaknuto). Upišite naslov i počnite da kucate tekst Vaše poruke. Poruke bez naslova ili tela neće biti poslate. Kada završite sa kucanjem poruke možete je poslati klikom na dugme Pošalji a pre toga je možete jos jednom proveriti klikom na dugme Pregled, a ima još dosta opcija koje su dostuptne da bi pisanje poruke bilo zabavnije. Neki forumi prikazuju navigaciono stablo u vrhu menija kao i Spell Check ili proveru pravopisa pored Pošalji i Pregled dugmeta.

Odgovaranje na temu ili anketu

To post a message in an existing topic, click on the Reply button which is located both at the top and bottom of the topic. When replying to a topic it is not necessary to enter anything in the subject field unless you wish to change what is already there. To vote in a poll, you simply have to select your chosen option(s) and then click on Submit Vote. You may also be able to do other things with the post, such as attaching a file.

Ako je omogućen Brzi odgovor , prosto polje za odgovor će biti prikazano na dnu stranice posle svih poruka, ali ćete morati Vaše Bulletin Board Code (bbc kodove) i smajlije da unesete ručno.

Standardne opcije odgovaranja

• Ikona poruke - Ovaj padajući meni Vam omogućava da izmenite podrazumevanu ikonu za poruku, u neku drugu koja odgovara Vašem komentaru.
  • BBC kodovi - Bulletin Board Code (ili BBC) kod služi za formatiranje i izmenu prikaza Vaše poruke. Dok na sam tekst utiče isto kao i svaki drugi text editor, glavno polje se ne prikazuje na WYSIWYG način. Zato morate da pregledate poruku pre nago je pošaljete.
  • WYSIWYG - What You See Is What You Get. Instead of BBCodes, the effects on the text appear in the text window. Switch WYSIWIG on and off using the WYSIWYG Toggle View button Toggle View.

Dodatne opcije

Sledeće opcije mogu biti omogućene kao podrazumevane ili biti prikazane u skupljivim/proširivim panelima:

• Obavesti me o odgovorima - Čekirajte polje ukoliko želite da dobijate obaveštenja o odgovorima na e-mejl.
  • Vrati se na ovu temu - Čekirajte ovu opciju ukoliko želite da se vratite na temu pošto je postavite.
  • Ne koristi smajlije - Čekirajte ovu opciju da biste sprečili da odredjene kombinacije slova u poruci budu prikazane kao smajliji .

Sledeće opcije su omogućene samo administratorima i korisnicima sa posebnim dozvolama:

• Announce topic - This will send the topic as an announcement via e-mail either to all members who are able to view this topic or to a subset of those members.
  • Lock this topic - This prevents members who don't have moderation privileges from replying to the topic.
  • Sticky this topic - This forces the topic to always be displayed at the top of the message index.
  • Move this topic - This moves the topic to a different board.
  • Prilozi - Ako je uključena, ova opcija omogućava da prikačite priloge poruci kao i u mnogim e-mail programima, samo 'browsujte' do fajlova u Vašem računaru i kliknite na Pošalji. Možete obrisati ili dodati priloge kroz izmene pouke, ali primetite da:
    • Dozvoljene tipove i veličine fajlova odredjuje administator foruma.
    • Iako mnogi forumi prikazuju priloge kao deo poruke, nije moguće da u pregledu pre slanja vidite prilog, već će se prilog videti nakon objave poruke.

Pokretanje nove ankete

A poll is basically a topic with an added question and voting options, started by selecting New Poll instead of New Topic as described above. To post a poll, it is necessary to fill out the Question field and at least two of the Options fields, in addition to the Subject and Message fields required by a standard topic. The user then fills in additional options to suit their own needs. Please note that only the message can be seen when previewing the poll.

Da biste dodali više od pet opcija za odgovor, samo kliknite na dugme Dodaj opcije onoliko puta koliko je potrebno opcija.

Takodje nekim korisnicima (en) je odobreno i da započnu ankete unutar tema.

Opcije ankete

Kada pokreću ili menjaju anketu, korisnici imaju mnogo opcija kako bi najbolje podesili anketu.

• Maksimalni broj glasova po korisniku - Ukoliko korisnik želi da glasači imaju mogućnost da glasaju za više opcija, u polje je potrebno upisati broj maksimalnih glasova po korisniku.
  • Run the poll for X days - If the user would like the poll to end or expire in a certain amount of days, they need to enter an integer in the Run the poll for X days field. If they leave this field blank, there will be no limit to how long the poll will run.
  • Allow users to change vote - This option should be checked if the user would like to allow voters to change their votes. If this option is left unchecked, voters will not be allowed to change their votes.
  • Show the poll's results to anyone - A user should select this option if they want anyone (members/guests) to be able to view the poll results.
  • Only show the results after someone has voted - Users should select this option to show the poll's results only after a member has voted. Only registered members may vote in polls.
  • Only show the results after the poll has expired - Users should select this option if they want to show the poll's results only after the poll has expired. For this option to be available, they must have changed the Run the poll for X days field to a number above zero.
  • Resetovanje broja glasova - Potrebno je čekirati ukoliko želite da resetujete glasove na nulu.
  • Sačuvaj i pregledaj - Kao i u toku postavljanja tema ili odgovora, opcija za slanje ankete kao i za pregled iste.

All board moderators can modify polls and do the above actions, as well as view the results of the poll at any time while the poll is running. Moderators can also remove polls and lock voting.

Citiranje poruke

There are two ways of replying to a post by quoting it. The first option is to click on the Quote button on the top right-hand side of the relevant post. The second option is to select the Reply button which will take you to the Post reply screen. On this page you can quote a post from the Topic Summary located below the message editor. Simply click on Insert Quote next to the relevant post.

• Both of the above options add a link to the original post showing the name of the poster and the date and time of the post. This information is added by attributes in the opening quote tag (author=, link=topic=, date=). The plain Bulletin Board Code quote tag simply quotes the relevant post without any additional information.
  • You can retain or add the 'author' attribute independently of the full quote function.

Izmena ili Brisanje poruke

To modify a post, select the Modify link or the Modify inline.gif icon and make your changes. Most forums are likely to be configured to show the date and time of the last edit, but the administrator(s) may also allow a short period of time to elapse before this happens.

To delete a post, select the Remove button followed by OK from the Remove this message? box that will appear. Some forums may also allow you to remove topics or polls that you start, but the buttons for these are usually at the bottom of the page. It is not possible for a user to remove their first post in a new thread if replies have been posted.

Administracija fourma odlučuje o tome ko će biti u mogućnosti da izmeni i obriše poruke.

Advertisement: